13 Kasım 2018 admin

2019 Grafik Tasarım Trendleri

Herkese merhaba.

Rüzgar gibi geçti deyimini 2018 yılı için kullanacak olsak, haksız sayılmayacağımızı düşünüyoruz. Yeni yıl yaklaşırken, özellikle öğrenci arkadaşlarımızın yeni yıl hedeflerindeki ‘başarılı ve yaratıcı tasarımlar oluştur’ maddesini gerçekleştirmeyi kolaylaştırmak adına, önümüzdeki yılın tasarımsal dilini araştırdık. Eğer sektörde çalışan biriyseniz, bu yazı sizin de işinize yarayabilir. Şayet rekabetin giderek arttığı tasarım dünyasında her zaman bir adım önden ilerlemek gerekiyor.

İşte 9 madde ile 2019 yılının grafik tasarım trendleri.

1.CR / Complementary Reality : Tamamlayıcı Gerçeklik

Nedir bu CR dediğinizi duyar gibiyiz. Gelişen teknoloji ile sanal gerçeklik döneminde yaşarken, tasarımların iki boyutta kalacağını düşünmemiştiniz değil mi? Geçtiğimiz sene içerisinde Adobe tarafından sıkça kullanılan ve etkili sonuçlar ortaya çıkaran ‘Tamamlayıcı Gerçeklik’ özde 2 boyutlu platformlarda 3 boyutlu etki elde etmeyi sağlıyor. Bu akımın temelinde tasarıma yüklenen dijital bir metaforu; gölgelendirme ve detaylar ile 3 boyutlu hale getirilen bir nesne ile birleştiriyoruz. Geçtiğimiz dönemlerde oldukça popüler olan ‘flat ikon’ yani düz ikonların tam tersi olan bu uygulama şekline örnek olarak paketleme şablonlarını verebiliriz. Diyelim ki promosyon ürün dağıtıyoruz ve bunun görselini hazırlamak istedik. Hediye paketimizin üzerine markamızın logosunu ve belki de bir tebrik notu eklediğimizde tamamlayıcı bir gerçeklik oluşturmuş oluyoruz. 3 boyutlu bir kutu ve logo. Tasarım baz alınmayan noktalarda da E-kitaplardaki sayfa çevirme hareketi, bir CD’nin sonuna gelindiğinde müzik çaların çıkardığı ses örnek verilebilir.

Gelecekte de Microsoft gibi dünya liderlerinin sıkça kullanacağı bu akıma şimdiden adapte olmakta fayda var.

 

‘’Tasarım dijital uygulamalardaki bir kaç butondan fazlasıdır”

 

2. Cesur Renkler

Tasarımda pastel devri geride aldı. Son yıllarda güncelliğini koruyan pastel tonlar; 2 boyutlu tasarımlarda yerini neon, parlak ve canlı tonlara bırakırken oluşan renk kombinasyonları ise zıtlıklardan besleniyor. Pantone’nin de 2019 için ön gördüğü renk paleti için seçtiği konsept ‘Fetish Foods’ yani ‘Fetiş Besinler’. Bu konsept içinse seçtiği iki koleksiyonun birbirine zıt renk skalalarından olduğunu düşünecek olursak; sizin de güvenli tasarımlardan uzaklaşma vaktiniz gelmiş demektir. Renk seçiminde cesur olun, iştah kabartın!

 

 

3. Minimalizm

Geçtiğimiz dönemde gerek mimaride gerek iç mekan tasarımında popüler olan İskandinav minimalizminden bahsetmiyoruz tabii ki. 2019 yılında göreceğimiz minimalizm, şekilleri en basit parçalarına indirgemekten geçiyor. Gestalt ekolü hala gündemde diyebiliriz. Sadece bu defa tüm gücüyle geliyor. Baside indirgenmiş, gereksiz detaylara yer verilmemiş ve mesajı öz şekilde ileten sade tasarımlar kurtarıcınız olabilir. Size tavsiyemiz, cesur renk seçimleriyle bu basit şekilleri vurgulayarak bir kompozisyon ortaya çıkarmanız.

4. İkili Uyum

Hem ışık hem gradyan tercihlerinde artık ikiden fazla öğeye yer yok! Gerek fotoğraf çekimlerinde gerek 2 boyutlu tasarımlarda tercih edilen uyumlu ve geçişli renkler yerini artık iki zıt renge bırakıyor. İkili ışık uygulamasında kullanabileceğimiz 2 seçenek bulunmakta; iki ayrı renkte ışık kaynağı kullanmak ya da uygulamalar aracılığıyla ışık kanallarının ikiye bölünmesi.

Gradyan tercihlerinde ise iki zıt rengin birbirine dağılırken ortaya çıkardığı ahenge şaşıracaksınız. İkili uyum sayesinde en basit kompozisyonlar bile daha keskin ve dinamik bir etki yaratarak hafızalarda yer edinecek.

5. 3. Boyut ve Tek Renk

Aynı tamamlayıcı gerçeklikte olduğu gibi, 3 boyutlu tasarımda da kompozisyonun ana elementini vurgulamak amaçlanır. Farkı, kompozisyonda kullanılan renk skalasında sadece tek renk olmasıdır. Bu efekt sayesinde ürün boşluktan ortaya belirmiş gibi gözükürken göz, odaklanacak başka renk olmadığı için rahatlar. Böylece tasarım daha geniş bir zaman diliminde incelenebilirken, tasarımın hatırlanabilirliği artar. Siz de artık arka plan renginin ve ürünün aynı renkten oluştuğu tasarımlar görebilirsiniz.

6. Dijital Zanaat

Yaşadığımız dijital çağın, yarattığı ‘aynılık’ nedeniyle, insanların yeteneklerini ve yaratıcılıklarını köreltebileceği gündemimizde olan bir konu. Bu olumsuz ihtimalleri çürütmek adına tasarımcılar, kendi özgünlüklerini dijital ortama aktarmanın yollarını buldular. Artık tasarımlar standart Photoshop fırçalarının dışına çıktı. El yeteneklerinin bilgisayar teknolojileri ile birleşimi sonucunda ortaya çıkan zamansız bireysellik, 2019 yılı boyunca bizim olacak.

7. Dalga Efekti 

Uzun süren ‘kusursuzluk’ arayışına son. Dergilerde ve sosyal medyada bize dayatılan mükemmelliği arayış artık insanları usandırmış olacak ki; hem grafik tasarım alanlarında hem de iç mekan tasarımlarında kusurluluk önem kazandı. Mükemmelliğe bir isyan olarak adlandırabileceğimiz bu akımda ham dokulu materyaller, tamamlanmamış görünen duvar kaplamalarını örnek verebiliriz. Graif alanına ise bu akım dalga akımı olarak yansıdı. Görüntüdeki dalganın görsel üzerinde yarattığı ‘zarar görmüş’ efektini 2019 yılında oldukça fazla göreceğiz.

8. Negatif Alan

Tasarım üzerine bir eğitim aldıysanız mutlaka duymuş olduğunuz negatif alan; en basit şekliyle, görseldeki bir öğeyi çevreleyen boşluktur. Tasarımdaki boş alanların kullanımı yeni bir konsept olmasa da, 2019 yılının gelmesi ve farklılık arayışı ile tasarımda daha çok adından söz ettireceğine emin olabiliriz. Doğru kullanımı, ilgi uyandıran kompozisyonlar oluşturur.

9. Tipografi Deneyimleri

Logolar ile başlayıp posterler ve tabelalara yayılan bu teknik sayesinde, yazı bazlı görseller sadece istenilen mesajı metin yoluyla aktarmaz; aynı zamanda yazı tipleri, harfler, ton ve stil üzerinde yapılan oynamalar ile benzersiz bir tasarım ortaya çıkartır. Verilmek istenen mesaj, görsellere göre daha net bir biçimde ortaya konur ve objetifliği daha fazladır.

2019 yılında Tipografi uygulamalarında görebileceğimiz trendler arasında solan, gradyanlı harfler ve üzerinde oynanmamış yalın tasarımlar olacağını söyleyebiliriz.

 

Bunlar grafik tasarım sektörü için bizim araştırdığımız gelişmeler.

Peki sizin en sevdiğiniz ya da 2019 yılında görmek istediğiniz trendler neler? Bize info@roas.com.tr adresimizden ulaşabilir, siz de projeleriniz için bizden yardım alabilirsiniz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere,

Hoşçakalın.

 

 

Ezgi Burulday
Interior Architect & Brand Manager

from ROAS Team

 

*Kaynakça: www.merehead.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir