2019 Grafik Tasarım Trendleri

Herkese merhaba.

Rüzgar gibi geçti deyimini 2018 yılı için kullanacak olsak, haksız sayılmayacağımızı düşünüyoruz. Yeni yıl yaklaşırken, özellikle öğrenci arkadaşlarımızın yeni yıl hedeflerindeki ‘başarılı ve yaratıcı tasarımlar oluştur’ maddesini gerçekleştirmeyi kolaylaştırmak adına, önümüzdeki yılın tasarımsal dilini araştırdık. Eğer sektörde çalışan biriyseniz, bu yazı sizin de işinize yarayabilir. Şayet rekabetin giderek arttığı tasarım dünyasında her zaman bir adım önden ilerlemek gerekiyor.

İşte 9 madde ile 2019 yılının grafik tasarım trendleri.

1.CR / Complementary Reality : Tamamlayıcı Gerçeklik

Nedir bu CR dediğinizi duyar gibiyiz. Gelişen teknoloji ile sanal gerçeklik döneminde yaşarken, tasarımların iki boyutta kalacağını düşünmemiştiniz değil mi? Geçtiğimiz sene içerisinde Adobe tarafından sıkça kullanılan ve etkili sonuçlar ortaya çıkaran ‘Tamamlayıcı Gerçeklik’ özde 2 boyutlu platformlarda 3 boyutlu etki elde etmeyi sağlıyor. Bu akımın temelinde tasarıma yüklenen dijital bir metaforu; gölgelendirme ve detaylar ile 3 boyutlu hale getirilen bir nesne ile birleştiriyoruz. Geçtiğimiz dönemlerde oldukça popüler olan ‘flat ikon’ yani düz ikonların tam tersi olan bu uygulama şekline örnek olarak paketleme şablonlarını verebiliriz. Diyelim ki promosyon ürün dağıtıyoruz ve bunun görselini hazırlamak istedik. Hediye paketimizin üzerine markamızın logosunu ve belki de bir tebrik notu eklediğimizde tamamlayıcı bir gerçeklik oluşturmuş oluyoruz. 3 boyutlu bir kutu ve logo. Tasarım baz alınmayan noktalarda da E-kitaplardaki sayfa çevirme hareketi, bir CD’nin sonuna gelindiğinde müzik çaların çıkardığı ses örnek verilebilir.

Gelecekte de Microsoft gibi dünya liderlerinin sıkça kullanacağı bu akıma şimdiden adapte olmakta fayda var.

 

Read more